Так, продолжим про маневры, а точнее приведу их примеры:
Цитата
Attack and Fly Out (Hard) Defaults to DX-3 or Acrobatics-3
Cannot exceed DX or Acrobatics skill
Some of the manuscripts consulted to design "The Old School" (p. 28) instructed
combatants to follow any attack with an immediate retreat. To attempt this, roll
against Attack and Fly Out immediately after a step and attack (p. B104). On a success,
you may step one yard directly away from your target. You may still retreat
(see p. B109) that turn. On a failure, you step away but are off balance: -1 to active
defenses until next turn, and you may not retreat. Critical failure results in a fall!
This differs from an ordinary step and attack in that it lets you step forward, attack,
and step back - all in one turn.
То есть этот маневр дает возможность атаковать а потом сделать шаг в сторону от противника. при успехе так и происходит. при неудаче вы делаете шаг в сторону новы теряете баланс и защита на следующий раунд у вас снижаеться на единицу и так же вы не можете использовать маневр отступления.
При критическом провале вы падаете.
Цитата
Floor Lunge (Hard) Defaults to Fencing-4
Prerequisite: Fencing
Cannot exceed Fencing skill
This maneuver consists of a Lunge (p. 24) so long and low that the fencer loses
his balance and places his free hand on the floor to support himself. Treat this as
kneeling; he will have to spend a turn getting up, during which he will not be able to
retreat (see p. B109). The floor lunge adds 1 hex of reach to the fencer's attack and
gives +2 damage. All active defenses by the attacker are at -2 on the turn of the
lunge. If he has multiple attacks, this takes the place of two normal attacks.
This low-line attack can surprise fighters who are unfamiliar with it: the -1
defense penalty for lack of Style Familiarity (p. 12) is doubled to -2.
Этот маневр состоит из длинного и низкого выпада. Настолько низкого, что для того, что бы не упасть, фехтовальщик одной рукой опираеться на пол. На следующий ход ему придеться подняться, что не позволит ему использовать маневр отступления. При успехе этого маневра досягаемость до врага увеличиваеться на один матр (один гекс), повреждения увеличиваються на +2, но его защита уменьшаеться на -2 на этот хад. Если противник не знал данный стиль (школу), то он получает минус в защите - 2, в противном случае только -1.
Вот собственно два примера.
Стиль (в нашем случае школа) состоит из нескольких подобных маневров.
Думаю лучше и придумать нельзя. =)
Добавлено через 4 мин. 33 с. Техножрец, на русском есть только плеергайд. Но, юзая компендиум, который можно найти на найденном тобой сайте и вот этом сайтиком - www.translate.ru, словариком лингво и обладая минимальными знаниями английского язака можно перевсти все сто угодно. =)